Moeller

ZEV - rewolucyjny, elektroniczny system ochrony silników dla pr±dów od 1 do 820 A

 
Elektroniczny przeka¼nik przeci±¿eniowy firmy Moeller jest jednym z najnowocze¶niejszych urz±dzeñ do ochrony silników. Realizuje on funkcjê zabezpieczania silnika zarówno przez bezpo¶redni pomiar temperatury w uzwojeniach, jak i kontrolê pr±du w torach zasilaj±cych urz±dzenie.



 
Elektroniczny przeka¼nik przeci±¿eniowy ZEV 
-
Zabezpieczanie silników przed przeci±¿eniem, asymetri± i zanikiem faz, zwarciem doziemnym oraz przekraczaniem temperatur w uzwojeniach silnika.
-
Nowy, niezawodny sposób pomiaru pr±du w ca³ym zakresie pr±du od 1 do 820 A (przetworniki z cewk± Rogowskiego).
-
Napiêcie zasilaj±ce 24-240 V AC / DC.
-
Mo¿liwo¶æ zabezpieczania silników podczas ciê¿kich rozruchów (8 klas wyzwolenia).
-
Mo¿liwo¶æ odczytywania komunikatów na wy¶wietlaczu LCD.
 
Termiczne zabezpieczenie

Silnikowe przeka¼niki przeci±¿eniowe nale¿± do grupy urz±dzeñ zabezpieczaj±cych, zale¿nych od pr±du. Kontroluj± po¶rednio temperaturê uzwojenia silnika na podstawie pr±du p³yn±cego przez doprowadzenia i stanowi± tani± ochronê przed zniszczeniem przez :
- brak rozruchu
- przeci±¿enie
- przerwê w fazie

Standardowe silnikowe przeka¼niki przeci±¿eniowe kontroluj± temperaturê za pomoc± bimetalu.

Termistorowe zabezpieczenie

Element ochronny, który zabezpiecza silnik elektryczny przed przeci±¿eniem, przez bezpo¶redni pomiar temperatury za pomoc± termistora.
Przy przekroczeniu temperatury aparat zg³asza sygna³ lub bezpo¶rednio wy³±cza w³a¶ciwy stycznik .
Ten aparat sprawdza sygna³y z czujników temperatury (rezystorów PTC), które s± wbudowane w uzwojenia silnika.
Przy ogrzaniu powy¿ej warto¶ci granicznej termistory PTC zwiêkszaj± znacznie swoj± rezystancjê, przy³±czony termistorowi przeka¼nik przeci±¿eniowy wykrywa to i aparat zg³asza sygna³ lub bezpo¶rednio wy³±cza w³a¶ciwy stycznik stosowany do silników z
wbudowanym termistorem na uzwojeniach .

 

<<< wstecz

gora ^

 

Last update: 16-08-2003 WebDesign by mccain@interia.pl 2003